وبلاگ

سوالاتی برای شروع کتابفروشی

 

پیش بینی در مورد کتاب های الکترونیکی دستی که در نهایت باعث نابودی کتاب چاپی می شود چیست؟

صنعت اکنون شاهد چندین نسل از کتاب‌های الکترونیکی است و خواندن آنها آسان‌تر و استفاده از آنها راحت‌تر شده است. مانند همه کسانی که به گجت‌ها علاقه دارند، برخی از کاربران اولیه وجود خواهند داشت که مایل به پرداخت قیمت‌های بالاتر هستند و می‌دانند که ارتقای سخت‌افزار و نرم‌افزار با پیشرفت فناوری ضروری است. با این حال، انواع بسیاری از کتاب‌ها وجود دارند که هنوز از قالب چاپی بهره می‌برند، مانند کتاب‌های مصور کودکان، رمان‌های بزرگسالان، کتاب‌های باغبانی و صنایع دستی، کتاب‌های هنری میز قهوه‌خوری و بسیاری از دسته‌های دیگر. علاوه بر این، برای یک کتاب دوست واقعی، بوی یک کتاب تازه چاپ شده و احساس صفحات را هرگز نمی توان با یک جایگزین الکترونیکی جایگزین کرد. روزی روزگاری، صنعت کتاب فکر می‌کرد که معرفی کتاب‌های شومیز و کتاب‌های صوتی تهدیدی برای کتاب چاپی است. آنچه در عوض اتفاق افتاد جایگزینی برای کتاب نبود.

 

آیا می توانم با داشتن یک کتابفروشی امرار معاش کنم؟

این بستگی به نیازهای مالی شخصی شما دارد. قبل از اینکه با صاحبخانه صحبت کنید یا حتی در مورد امضای قرارداد اجاره فکر کنید، ما معتقدیم که نه تنها تعیین میزان درآمد مورد نیاز و نیاز شما ضروری است، بلکه باید در نظر بگیرید که چگونه تغییر شغلی مانند این ممکن است بر زندگی شما تأثیر بگذارد. موفقیت و خوشبختی تعاریف زیادی دارد. اگر با یک تصویر واضح از اینکه می خواهید زندگی (و حساب بانکی) شما چگونه باشد شروع کنید، درک بهتری خواهید داشت که آیا داشتن یک کتابفروشی برای شما مناسب است یا خیر.

 

آیا من دیوانه هستم که به فکر باز کردن یک کتابفروشی باشم، در حالی که تنها چیزی که می شنوم این است که چند کتابفروشی در حال تعطیل شدن هستند؟

اگر رسانه ها داستان های موفقیت آمیزی را گزارش می کردند، مانند تراژدی ها! در حالی که برخی نابودی کتاب چاپی را پیش‌بینی می‌کنند، برخی دیگر می‌گویند واکنش‌های شدیدی به وجود خواهد آمد و کتابخانه‌ها، کتابفروشی‌ها و کتاب‌های چاپی علاقه‌مندی دوباره خواهند داشت. بارها گفته‌ایم، یک کتابفروشی برای زنده ماندن باید چیزی بیش از مکانی برای خرید کتاب باشد. به کتابفروشان موفق نگاه کنید، پیوندهای عاطفی عمیقی را در یک جامعه خواهید دید. مردم عاشق گذراندن وقت در یک مکان راحت و احاطه شده با ایده ها هستند. آنها دوست دارند با دیگرانی که کتاب می خوانند صحبت کنند. چه کسی دوست ندارد جایی برای خرید هدایا داشته باشد و آنها را برای شما بسته بندی کند؟ تجارت با یک مغازه دار محلی که از آموزش و هنر حمایت می کند احساس خوبی دارد. به عنوان یک فروشنده کتاب، ما می‌توانیم کتاب‌ها و اقلام هدیه غیرکتابی را با تجربه‌ای قابل توجه ترکیب کنیم تا مردم را برای انجام تجارت با همسایگان خود بازگردانیم و به ایجاد اقتصاد محلی کمک کنیم. وقتی کتابفروشی‌های بیشتری، کتاب‌فروشان پرشور و خرده‌فروشان مطمئن داشته باشیم، دنیا جای بهتری است.

 

آیا کتابفروشان مستقلی وجود دارند که خوب کار می کنند؟

کاملا! کتابفروشانی که خوب کار می کنند، نه تنها پویایی اجتماعی و جمعیتی مناسبی دارند، بلکه کتابفروشی های خود را به عنوان تجارت و نه سرگرمی اداره می کنند. کتابفروشانی را می شناسیم که میانگین فروش هر فوت مربع آنها دو و سه برابر میانگین صنعت است. اما، این یک تجارت آسان نیست و صنعت کتاب در حال گذار است، بنابراین شما باید بیش از مکانی برای خرید کتاب باشید. باید دلایل قانع‌کننده‌ای وجود داشته باشد که مردم بخواهند با شما تجارت کنند به جای خرید کتاب الکترونیکی یا خرید از یک فروشگاه بزرگ آنلاین.

 

من قصد دارم یک کتابفروشی کوچک باز کنم. چقدر میتواند سخت باشد؟

صرف نظر از اندازه، کتابفروشی ها با همان اصول کار می کنند. تفاوت اصلی بین فروشگاه های بزرگتر و کوچکتر حجم و اندازه کارکنان است. اگر قصد دارید در خدمات مشتری برتری داشته باشید، هنوز هم باید تمام اصول راه اندازی یک تجارت، پرداخت مالیات بر فروش، خرید و مدیریت موجودی، استفاده از سیستم کامپیوتری، ایجاد دلیلی برای مشتریان برای خرید از شما، نحوه برای همکاری ناشر درخواست دهید و رویدادهای ویژه را مدیریت کنید – به علاوه موارد دیگر. و فروشگاه‌های کوچک‌تر برای کسب سود بیشتر با چالش مواجه می‌شوند، بنابراین هوش تجاری برای موفقیت یک فروشگاه کوچک حیاتی‌تر است.

 

دلایل تعطیلی کتابفروشی های مستقل امروز چیست؟

در دهه 1980، گسترش فروشگاه‌های بزرگ شرکتی چالش‌هایی را در بازار ایجاد کرد که غلبه بر آنها بسیار دشوار بود. به دنبال آن، قیمت املاک تجاری افزایش یافت، زمانی که اجاره بها افزایش یافت و به سادگی بسیار گران شد. علاوه بر این، همیشه پویایی هایی مانند مشکلات اقتصادی محلی و تغییرات جمعیتی وجود خواهد داشت که چالش هایی را برای همه مشاغل ایجاد می کند. همچنین شاهد بسته شدن فروشگاه ها به دلیل بازنشستگی مالکان هستیم.

 

من از چشم انداز احاطه شدن با کتاب ها هیجان زده هستم و تصور می کنم زمان بیشتری برای خواندن داشته باشمآیا این واقع بینانه است؟

برخی از صاحبان جدید به ما می گویند که بیشتر می خواهند بخوانند، اما زمان کمتری برای خواندن پیدا می کنند – و زمانی برای انجام کاری بیشتر از کاتالوگ ها و نسخه های پیشرو از کتاب های جدید در طول روز کاری ندارند. اگر به شغلی به عنوان صاحب کتابفروشی فکر می کنید، توجه داشته باشید که در حال انتخاب یک کسب و کار خرده فروشی هستید. علاوه بر احترام به کتاب ها و ایده ها، باید مهارت های تجاری و دانش خرده فروشی را به سرمایه گذاری جدید خود بیاورید. برای حرفه جدید خود وقت بگذارید.

 

رویای من داشتن یک کتابفروشی بوده است، اما دوست دارم شخص دیگری مدیریت عملیات روزانه را داشته باشد تا زمانی که بتوانم به طور تمام وقت وارد این تجارت شوم. کجا می توانم یک مدیر پیدا کنم؟

در اینجا چند نکته وجود دارد. اولاً، پویایی مالی غالباً هم برای استخدام یک مدیر تمام وقت و هم ارائه هرگونه بازده مالی برای مالکی که کار نمی کند، سازگار نیست. دوم، صنعت کتاب کار خوبی برای ایجاد مسیرهای شغلی در کتابفروشی، انتشارات، بازاریابی و کار نمایندگی انجام نداده است. در نتیجه، بسیاری از مدیران تنها با آزمون و خطا از یکی دیگر از فعالیت های کتابفروشی یاد گرفته اند. اگر در نظر دارید فردی را استخدام کنید که در کتابفروشی دیگری کار کرده است، باید بدانید که آیا فروشگاه سودآور بوده است، کارمند بالقوه شما چه نقشی داشته است و چه فناوری هایی در این کار استفاده شده است. شما می‌خواهید از این فرض دوری کنید که فقط به این دلیل که شخصی در یک کتابفروشی کار می‌کند، برای کتابفروشی شما مفید خواهد بود.

 

داشتن تجربه خرده فروشی چقدر مهم است؟

مفید است، اما حیاتی نیست، مگر اینکه سعی کنید وام بانکی را تضمین کنید، جایی که وام دهنده می خواهد اطمینان بیشتری داشته باشد که می دانید به چه چیزی وارد می شوید. در طول سال‌های متمادی که به حرفه‌ای‌ها کمک کرده‌ایم تا مهارت‌های خود را در کسب‌وکار کتاب‌فروشی پل بزنند، تعداد زیادی را دیده‌ایم که بسیار خوب عمل می‌کنند. ما اغلب می گوییم که برخی از حیاتی ترین مهارت ها توانایی انجام چند کار، ایستادن روی پاهای خود در تمام روز، لبخند زدن و دوست داشتن واقعی کار با مردم، تفکر خلاق و تمایل به پر کردن شکاف های دانش خود هستند.

 

من در حال بررسی خرید یک کتابفروشی موجود هستم. از کجا بدونم ارزشش چقدره؟

ما عاشق شنیدن این موضوع هستیم که کتابفروشی موجود ممکن است فصل جدیدی در زندگی خود داشته باشد. چیزی که بارها و بارها دیده‌ایم این است که از آنجایی که یک کتاب‌فروشی دهه‌هاست در تجارت بوده است، باید موفق باشد. یک نکته احتیاط: برخی از فروشندگان بر این باورند که وقتی قیمت درخواستی را برای کسب و کار تعیین می‌کنند، باید به‌خاطر «حقوق صاحبان سهام» خود جبران شود. شما باید سوابق مالیاتی و چندین جنبه دیگر از تجارت را بررسی کنید تا بدانید که آیا این کسب و کار به تنهایی می ایستد و معیشت مورد نیاز شما را تامین می کند. ارزیابی کسب و کار به شما کمک می کند تا نقاط قوت فروشگاه را ارزیابی کرده و پویایی مالی را تحت مالکیت جدید پیش بینی کنید.

 

برای آشنایی بیشتر با کتابفروشی و آشنایی با صنعت کتاب چگونه باید اقدام کنم؟

تعدادی از منابع برای کمک به شما وجود دارد. به مدرسه کتاب  بپیوندید و  کارگاه های آموزشی را خواهید یافت که به طور خاص برای کسانی مانند شما که می خواهند کتابفروشی داشته باشند، ارائه می شوند.

 

دیدگاهتان را بنویسید