وبلاگ

۷ عادت صاحبان موفق کتابفروشی و کار آفرینان

۱.نقاط ضعف و قوت خود را بشناسید

هیچ یک از ما در تمام جنبه های یک کسب و کار کوچک خبره نیستیم، و حتی اگر بودیم هیچ‌کس زمان کافی برای انجام همه‌کارها ندارد.

مشخص کنید که چه انتظاراتی دارید و چه کارهایی را می‌توانید به خوبی انجام دهید. و همچنین مشخص کنید از انجام چه کارهایی اجتناب می‌کنید و نمی‌توانید به خوبی انجام دهید.

 

۲.یک شبکه قوی خلق کنید

تنها زمانی که تلاش کارمندان رسمی، داوطلبان و پیمان‌کاران را هم‌راستا کنید، می‌توانید روی چیزی که می‌خواهید تمرکز کنید و آن را به بهترین شکل انجام دهید.

همچنین به اصول کسب و کار تمایل داشته باشید و انرژی خود را صرف رهبری و هدایت کسب و کار خود کنید.

 

۳.به مبانی مدیریت خرده فروشی مسلط شوید

شغلی که شما انتخاب کرده‌اید (فروختن کتاب) یکی از انواع خرده فروشی‌ست. جایی که کلید سودآوری وابسته به درک و تمرین اصول خرده فروشی ست.

نحوه خوانش و درک صورت‌های مالی را بدانید. با بودجه و یا سیستمی خرید کنید که حجم خرید شما را هدایت کند و سود ناخالص را به حداکثر برساند.

گزارش فروش و موجودی را تولید و از آن‌ها برای کنترل موجودی فروشگاه استفاده کنید و میزان فروش و موجودی خود را با فروشگاه‌های موفق مقایسه کنید.

به دنبال یادگیری و کسب مهارت در هر آنچه برای شما ناشناخته است بروید.

 

۴.مشتری های خود را بشناسید و با آن‌ها ارتباط برقرار کنید

ارتباط چشمی، مهارت شنیدن و علاقه واقعی برای خدمت رسانی به مشتریان کلید های افزایش ارتباط فردی هستند.

می‌توانید نام و اطلاعات آن‌ها را در نرم افزار کتابفروشی خود ثبت کنید.

با شناسایی افرادی که در طول سه ماه گذشته (یا یک سال!) از شما خرید نکرده‌اند، می‌توانید آن ها را دوباره  به چرخه مشتریان برگردانید تا از شما خرید کنند.

برای کسب و کارهای محلی، حفظ ارتباط با مشتریان چیزی است که آن‌ها را به شما وفادار نگه می‌دارد.

راهی پیدا کنید تا با تمام کسانی که از شما خرید می‌کنند ارتباط داشته باشید.

 

۵.رویاپردازی، توسعه، تصمیم

هرچند وقت یک‌بار از کار در محل کار خود دست می‌کشید تا بتوانید بیشتر روی کسب و کار خود فکر کنید؟

رشد و بهبود مستمر کسب و کار نیاز به فکر و تامل دارد. این کار تلاش های شما و تمام افرادی که با شما کار می‌کنند را هدایت می‌کند.

 

۶.تلاش خود را هدایت کنید

کارمندان و متخصصان شما منتظر راهنمایی های شما هستند.

شما هدف و ماموریت را مشخص می‌کنید. استاندارد ها، سرعت کار و اولویت

تلاش متمرکز و هماهنگی اهداف و وظایف نیاز به ارتباط مداوم شما و کارمندان دارد.

اهداف را شناسایی کنید، به دیگران در مورد پیشرفت انگیزه بدهید، از همه برای حل مشکل استفاده کنید و در نهایت موفقیت را جشن بگیرید.

 

۷.عاشق بمانید

صاحبان و موسسان کتابفروشی عاشق کارشان هستند. عاشق همکاران و ارتباطاتشان هستند. عاشق نویسندگان و کتاب‌هایم هستند که باعث غنی شدن سطح زندگی آن‌ها می‌شوند و همچنین عاشق سودآوری هستند تا یک کسب و کار پایدار خلق کنند.

دیدگاهتان را بنویسید